Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2014 00:39 - Мнимо приятелство
Автор: iamgood Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1293 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Мнимо приятелство

Самотата. Сигурно сте чували твърдението, че пълната близост с някого е недостижима. Никога не можете да го усетите напълно. Не усещате мислите му. Не знаете дали той не скрива нещо от вас. Мечтите му рядко са по-ценни от вашите собствени.

Нали се сетихте? Песимистичната идея, че можете да имате стотици приятели, но те… просто не са вас. Модерният егоцентризъм стъпкал идеята на Аристотел, че приятелството е една душа, живееща в две тела.

Ето сега, например, се вайкам, че тръснах някакъв философски цитат и сигурно съм загубил вниманието на половината от вас. Ако десетина думи бяха достатъчни, за да погледнете в друга посока, то тогава какво бих могъл да очаквам? Дори да има такова нещо като приятелство, колко нищожно е то, щом има и разни такива работи?

Понякога си разсъждавам така и като не мога да си отговоря, трия всичките си разсъждения. Предполагам, че в мен има някаква гордост, която се обажда щом не знам нещо. Сяда на рамото ми и прошепва в ухото ми Другите не бива да знаят.

Обаче този път инатливият оптимизъм ми казва да си сложа тапите за уши. Ами, да – как мога да очаквам да не съм самотен и другите да са ми приятели (каквото и да значи това), ако те не знаят? Да – трябва да знаете, че не знам. И после… После може да споделим незнанието си.

Приликата с действителни лица, предмети и събития е неслучайна.

Въпреки това, разсъжденията ми може да са неверни, а историите украсени.

Не им вярвайте сляпо.

 




Гласувай:
4


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iamgood
Категория: Лични дневници
Прочетен: 134036
Постинги: 60
Коментари: 35
Гласове: 35
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031