Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2014 13:34 - За наивните хора и как е в живота
Автор: iamgood Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2150 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 11.06.2014 13:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 За наивните хора и как е в живота

Според вас светът справедлив ли е или не? Аз съм оптимист. Мисля, че хората се стремят към справедливост и дори в някои случаи да няма такава, в повечето останали я има. Уви, когато човек е много егоистичен си мисли, че разни неща му принадлежат просто така. На повечето от нас ни се иска да сме богати и да имаме любимия човек (или съответните хора). Нещото, което забравяме е, че вещите по принцип първо принадлежат на други хора и за да ги имаме, трябва да ги заслужим. Да не говорим за отделните индивиди. Така че когато видим някой богат и успял човек, бил той и тъп, ние лесно казваме, че това е несправедливост.

В първия абзац се опитах съвсем сдържано да ви представя проблема, но истината е, че съм бесен. Дразня се от хора, които просто така решават, че целият свят е сбъркан; че някой е незаслужил, пък не го познават; че собственото мнение е важно и не подлежи на аргументация, докато чуждото е просто боклук. Да, такива хора ме ядосват толкова, че заслужават дълги изречения. Един човек беше сложил на стената си снимка на яхта, под която пишеше срещата на класа ще се проведе на яхтата на двойкаджията еди-кой-си. Коментарът към нея е нещо от рода на Грозната истина. Да му мислим ние отличниците.

На мен твърдението, че милионерите са двойкаджии не ми хареса. Стори ми се наивно и несправедливо. Отговорът на това беше, че не съм се оглеждал достатъчно. Бил съм наивен. Някакъв намек, че съм малък. Включи се и трети човек, който каза, че още съм хвърчал в облаците. Не ми е лесно да обясна защо съответните противници в спора са без аргументи и решиха да минат на лична основа… Но добре – приемам го лично. Не позволявам някой да ме компрометира чрез възрастта ми и поради нея да откаже да зачете разумната ми позиция.

Замислете се, че милионер е един човек от няколко стотин хиляди. При някаква позитивна оценка двойкаджия е един от петдесет души. Това означава, че дори всички милионери да са двойкаджии, един от многохиляди двойкаджии е милионер. Иначе казано, едното съвсем не води до другото. Определено не се забелязва някаква връзка, която да действа и в обратната посока. Истинки заможните и известни хора са огромно изключение от останалите. Повечето хора живеят в една обикновена реалност (напълно естествено), в която отличниците се реализират много по-добре, най малко защото получават по-добра работа. Когато твърдим, че милионерите са двойкаджии, не бива да забравяме, че съществуват писатели като Джон Грийн, Никълъс Спарк, Дж.К. Роулинг; че за политическите постове се изисква образование (за някои дори човек да е учил право или история); че производителите монополи на сладко все пак произвеждат сладко; И ако някой дава като пример това, че известна личност е напуснала училище, нека се замисли дали напусналите училище не са много повече, но просто не са станали известни.

 

Приликата с действителни лица, предмети и събития е неслучайна.

Въпреки това, разсъжденията ми може да са неверни, а историите украсени.

Не им вярвайте сляпо.

 




Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - бебчо , ..от мен 6++++++
11.06.2014 14:13
ако искаш ,де :)))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iamgood
Категория: Лични дневници
Прочетен: 134030
Постинги: 60
Коментари: 35
Гласове: 35
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031